![]() |
מתוך אתר "נענע 10" צילום: צילום מסך - ohnotheydidnt.livejournal.com
ע
|
הצילום מופיע כחלק מאוסף של צילומי פאפארצי שנאספו במלאת 15 שנים למותה של הנסיכה דיאנה שנהרגה בעקבות מרדף עם צלמי פאפארצי.
הצילום שייך לז'אנר צילום פאפארצי והתמונה מצולמת על ידי צלם פאפארצי נוסף.
בצילום זה נראית השחקנית קמרון דיאז חוטפת את המצלמה מידיו של צלם הפאפארצי שמתכוון לצלמה בניגוד לרצונה.
אהבתי במיוחד את התמונה הזו כיוון שהשחקנית קמרון דיאז הופכת מנרדפת לרודפת, היא מגלה נחישות ואסרטיביות ופועלת בכדי לטרפד את הצילום שלא רצתה בו, ואילו הצלם נגרר אחריה בכדי להשיב לעצמו את המצלמה שנלקחה ממנו.
הצילום הזה משקף את היפוך היוצרות של הרודף והנרדף וגורם למתבונן להזדהות עם השחקנית קמרון דיאז אשר נלחמת על זכותה שלא יצלמו אותה כאשר אינה מעוניינת בכך.
ניתוח התמונה על פי הערך העיתונאי של התצלום (ברמת התוכן וברמה הטכנית):
ברמת התוכן:
מידע - התצלום מתאר את ההתרחשות.
ניתן לראות את השחקנית קמרון דיאז כאשר בידה המצלמה לאחר שחטפה אותה מהצלם, מנסה לברוח כאשר בעקבותיה הצלם רץ ומושך בחולצתה על מנת לעצור אותה ובכדי להשיב לעצמו את המצלמה האובדת.
תנועות הגוף של שתי הדמויות בתצלום נמצאות בתנועה, השחקנית מנסה לברוח ואילו הצלם רץ אחריה.
השפעה - לדעתי התצלום ייחרט במידה רבה בזיכרון המתבונן כיוון שהוא גורם להזדהות רבה עם הנרדפת שהינה השחקנית ואשר בעקבות נחישותה הופכת לרודפת.
הצילום אינו שגרתי וחריג ואפילו מעורר צחוק, גיחוך, התפעלות ושמחה לאיד של הצלם אשר נופל בפח של עצמו.
מוקד - המסר בתצלום הוא ממוקד וקל לזיהוי.
המסר הוא: "הקם לרדפך, השכם לרודפו", כלומר כאשר אתה נמצא בעמדת נחיתות תיצור לעצמך עמדה של עליונות וכך תוכל להשיג את מטרתך.
פעולה - התמונה משקפת תנועתיות ואינה סטאטית כלל.
בצילום מתרחש מרדף אחר המצלמה והמצלמה הינה המוקד ומרכזה של התמונה.
המתבונן מדמיין את מהלכו של המרדף ושואל את עצמו: האם תצליח באמת השחקנית קמרון דיאז למנוע מהצלם לצלמה?
כמו כן, נשאלת השאלה: כיצד יסתיים המרדף ומה יהיה גורלה של המצלמה?
הצלם מגלה סימני מצוקה, מושך בחולצתה ורץ אחריה.
אתיקה והגינות - לדעתי הצילום מעניין אולם, אינו עומד בסטנדרטים מוסריים כיוון שהמצלמה הינה רכושה הפרטי של הצלם נחטפת ממנו ונלקחת בצורה אלימה למרות התנגדותו.
ניתן להבחין כי פעולת החטיפה חורגת מכללי ההגינות והמוסר כיוון שאין כל היתר בחוק לאף אדם, גם אם הוא שחקן לחטוף רכוש פרטי של אדם אחר, גם אם הפעולה שהוא מבצע אינה לרוחו של האדם.
מצד שני, פעולת הצילום בסתר ובמפתיע כנגד רצונו של האדם גם היא לדעתי מעשה לא מוסרי אשר פוגע בפרטיותו של האדם המצולם.
ברמה הטכנית:
רקע - התמונה מצולמת בלילה, ניתן להבחין בחושך מסביבן של שתי הדמויות.
קיים ניגוד בצבעים של שתי הדמויות, הצלם הינו שחור שיער ואילו השחקנית בעלת שיער בלונדיני.
הרקע משלים את התמונה ואינו מפריע, הדמויות מתמזגות בתוכו.
מסגרת - ניתן לחתוך את הרקע לצורכי העימוד מכיוון שהוא לא יגרע מהתמונה עצמה של שתי הדמויות ואין ברקע דבר המושך את העין ועיקר ההתמקדות הינה בדמויות עצמן.
קומפוזיציה ועיצוב - התצלום מאוד יעיל ואפקטיבי מבחינה חזותית.
מבחינה חזותית התצלום משקף את האווירה והמתח בין שתי הדמויות ובכך גורם לסקרנות ועניין למתבונן.
צללים ונקודת מוקד - הפרטים החשובים לא ייפגעו בתהליך ההדפסה כיוון שגם אם נדפיס את התמונה תישמר התצוגה העיקרית של שתי הדמויות וחטיפת המצלמה.
אין צללים מיוחדים בצילום, נקודת המוקד הינה המצלמה הנחטפת והתמונה מדברת בעד עצמה וכך תראה גם בהדפסה.
חדות - התמונה מאוד ממוקדת, ברורה וחדה.
רואים בבירור את הפעולה הנעשית בצילום ואת התנועה שנעשית תוך כדי פעולה שבאה לביטוי בתנועות הגוף של הדמויות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה